Kinderen met leer en gedragsproblemen…. Huizen bouwen doen we toch ook niet op drijfzand!

Waarom moet een kind blijven oefenen als iets echt niet lukt en waarom gaan we wel de fundering onderzoeken als een huis bijna instort om vervolgens te werken aan de oorzaak.

Voor een goede ontwikkeling van een kind is een sterke fundering nodig.

Als de basis niet goed is dan is er geen evenwicht, te weinig draagkracht en dus geen sterke fundering om op verder te bouwen.

Bij kinderen met leer en/of gedragsproblemen is deze basis er niet of onvoldoende, maar we bouwen wel met zijn alle door op deze basis, gewoon meer oefenen, beter je best doen en eventueel corrigeren en als dat ook niet helpt gaan we extra hulp inschakelen, extra bijles geven om nog meer te oefenen of zelfs labelen.

Tegenwoordig moet een kind in een hokje passen en als je niet aan de eisen van het hokje voldoet ga je in een ander hokje of zelfs in meerdere hokjes.

Maar we gaan toch met zijn alle ook niet door met het bouwen van een huis als dit huis de eerste tekenen vertoont van instorting. Dan gaan we toch terug naar de basis, dan gaat we toch kijken hoe het komt dat er iets mis gaat.

Waarom doen we dit dan niet met onze kinderen!!

Leerproblemen, gedragsproblemen, zindelijkheidsproblemen, spraakproblemen, motorische problemen, psychische problemen er is altijd een oorzaak.

We kunnen kinderen alleen helpen door terug te gaan naar de basis.

In mijn praktijk Bikkels met Prikkels, werk ik samen de ouders en het kind aan het versterken van de basis om de fundering te versterken.

Ik zie het gedrag van het kind als sleutel, want zoals ik al eerder zei de oorzaak is altijd de oplossing. Door te werken aan de psychise en motorische balans van het kind ontstaat er letterlijk meer evenwicht en is er weer ruimte om te groeien!

Wil jij nu echt je kind helpen, ga dan met mij terug naar de basis er werk aan verbetering!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *